Dat het maar even gezegd is: T-Mobile levert een wanprestatie! En dat verwacht je niet. Al jaren trouw klant bij de telecomboys en -girls, de zakelijke abonnementen bij de club afgesloten en als ik de vraag tegenkom adviseer ik zelfs anderen om gewoon naar T-Mobile over te stappen. Goede service, nette prijzen (alhoewel ze natuurlijk toch nog kapitalen aan de tikken verdienen) en correcte rekeningen zonder al te veel gedoe.
Maar daarmee verdien je natuurlijk geen plek op mijn blog. Nee, dan moet je me raken. En dat lukt T-Mobile. Het blijkt dat de service helemaal niet zo goed is. Sterker nog, in dit geval riekt het naar een Ford gevalletje. Lees maar eventjes mee met de twitterconversatie met @tmobile_Webcare (hi Natascha & Petra):
Sinds kort heb ik een iPhone 8 met een zakelijke abonnementen verlenging bij jullie afgenomen. Tijdens gesprekken is de ene zin wel en de andere zin niet te verstaan. Ik bel met 1200 (servicedesk T-Mobile red.) en krijg te horen dat het een “bekend” probleem is. Prima, los het maar op dan. Dat kan, maar dan bent u uw toestel een week kwijt!!!! Dat is natuurlijk geen optie (zeker niet gezien het zakelijke gebruik). Oh, gaat u dan naar de T-Mobile winkel, dan kunt u een vervangend toestel kopen…. Of, belt u anders Apple, die zijn wat makkelijker met snel repareren…. Volgens mij hebben jullie mij een ondeugdelijk product verkocht. Daarom stel ik T-Mobile in de gelegenheid dit naar mijn tevredenheid op te lossen en anders ontbind ik de koop. Tot T-Mobile een en ander heeft opgelost storneer ik de betalingen want jullie leveren niet wat is overeengekomen. Overigens zal ik deze berichtenwisseling integraal op mijn weblog plaatsen.
Het antwoord (van Natascha):
Hoi Jeroen, Klanten met een iPhone 8/+ of X die melden last te hebben van dit probleem (niet kunnen bellen of dropped calls) kunnen gebruik maken van ons reparatie proces. Bij binnenkomst van het toestel bij ons technisch service centrum word het toestel eerst gescreend. Vervolgens worden de toestellen met deze klacht omgeruild en in het geval de klacht wordt veroorzaakt door een ander defect wordt het toestel gerepareerd. Apple is bezig om de situatie met hun toestellen te onderzoeken. Wij wachten op de resultaten van dat onderzoek maar we willen jullie natuurlijk wel helpen op het moment dat je een probleem ervaart met je iPhone. Ik kan me voorstellen dat het niet de meest ideale situatie is voor je, maar we willen net zo graag als jij dat dit wordt opgelost. Ik hoop dat je ons de gelegenheid wilt geven om dit voor je op te lossen. Het lijkt me nu het verstandigst om je toestel aan te melden ter reparatie. Dit kun je doen via het My T-Mobile account of door langs te gaan in één van onze winkels. Je kunt dan aangeven wat het probleem is en mijn collega zal het toestel dan opsturen naar het reparatiecentrum. Groetjes, Natascha
Jullie snappen allemaal wel dat dit niet het antwoord is waar ik op zat te wachten. Dus weer een stukje conversatie:
Dat is niet echt een optie Natascha. Ik kan niet zomaar een week zonder telefoon, en de tweede iPhone 8 (zelfde levering) heeft hetzelfde probleem. Ik wil best graag mijn telefoons omruilen voor gerepareerde toestellen die het euvel niet hebben maar een week zonder telefoon is geen optie. Kan ik niet mijn spiksplinternieuwe toestel in de winkel omruilen voor een reeds gemodificeerde iPhone 8?
Netjes toch van mij (lees maar eens wat verder op m’n blogje, er staan zat voorbeelden dat ik me niet inhield). De (nieuwe) Dame van T-Mobile heeft helaas haar diploma lezen nooit gehaald, want per kerende DM kwam deze binnenvallen. Iets langer, maar volledig voorbijgaand aan mijn klacht en suggestie.
Hoi Jeroen, Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat je er niet op zit te wachten om een week telefoonloos te zijn. Hier zijn we ons dan ook van bewust. Echter hebben wij geen leen- of ruiltoestellen op voorraad. Wij kunnen je dan ook geen leen telefoon geven in de periode dat jouw toestel wordt nagekeken. Om toch bereikbaar te blijven zou je ervoor kunnen kiezen een goedkope Alcatel telefoon van € 30,00 aan te schaffen om de reparatie periode te overbruggen. Om het euvel te verhelpen zal je telefoon écht naar het reparatie centrum moeten worden gezonden waar onze Apple experts het toestel verder zullen onderzoeken. Het spijt ons dat we je niet anders kunnen informeren. Indien je nog (andere) vragen hebt dan kan je die natuurlijk gewoon aan ons stellen. Ikzelf wil je dan ook bedanken voor je tijd en wens je nog een mooie dag toe. Groetjes, Petra.
Tja, het antwoord was al aangekondigd in het voorgaande stukje.
Beste Petra, In bovenstaande antwoord lever je geen enkele oplossing. Ik constateer dan ook dat T-Mobile mij een ondeugdelijk product heeft verkocht en de optie om mij hiervoor te compenseren niet wil nemen, hetzij uit onwil, hetzij uit arrogantie. Ik ben geenszins van plan om 2 toestellen minimaal een week ter reparatie in te sturen. Derhalve rest mij geen enkele ander mogelijkheid als de koop te ontbinden. Dat houd ook in dat ik alle incasso’s van T-Mobile zal storneren tot een en ander is opgelost naar mijn tevredenheid. “Een klant nieuwe winnen kost veel meer dan een oude behouden.”
Voorlopig betaal ik dus helemaal niets. Laten we eens zien of dit nog een staartje zal krijgen…..