We zijn er weer. Bij het bekende probleem van T-Mobile met de dropped calls, de slechte verbinding en de arrogante houding die ze bij de klantenservice (nou service….) hebben. Lees vooral ook even de vorige stukjes (deze, deze en deze) op dit blog over het abominabele niveau van service verlenen wat T-Mobile er op na houd.
Na een periode van berustend werken met de iPhone 8 (respectievelijk #5 en #3) begon het toch steeds vervelender te worden dat je 3x terug moest bellen omdat het gesprek tijdens het bellen gewoon verbroken werd. Vandaag dus maar weer eens gebeld met de klantenservice van T-Mobile om het probleem wederom aan te kaarten. Niet voor het eerst, en zeker niet als enige in Nederland. En wat denk je… “U mag het toestel aanmelden voor reparatie, opsturen en dan gaan we wel even kijken.” Terug bij af dus.
Joh, beste servicemedewerker. Ik heb een zakelijk abonnement. Ik kan die telefoon niet zomaar een week (minimaal) missen. Daar komen de opdrachten op binnen, daar wordt mee geacquireerd, daar wordt contact mee onderhouden. Dat is, kort gezegd, de levenslijn van het bedrijf. Komt bij dat ik dat ding bij T-Mobile heb gekocht en het abonnement ook bij jullie loopt. T-Mobile levert dus niet wat we zijn overeengekomen, namelijk een storingsvrije mobiele verbinding. Dat is dus het probleem van T-Mobile en dat proberen jullie dus nu om te zetten naar mijn probleem. Vette pech voor de klant.
Uiteindelijk wordt ik gestoord van het gebrek aan empathie, realiteitszin, oplossend vermogen en servicebereidheid bij het callcenter en de organisatie T-Mobile (volle dochter van Deutsche Telekom). Want je kan jezelf als bedrijf wel op je borst slaan over je service, maar als het erom spant en je laat je klant gewoon lekker in de stront zakken stelt je service ook geen ene flikker voor. Zeg dan gewoon dat als het moeilijk wordt je het probleem afwentelt op de klant en dat je de klant het lekker uit laat zoeken.
Voorlopig ga ik gewoon de betalingen aan T-Mobile storneren wegens wanprestatie en heb ik de advocaat alweer ingelicht. Oh, en natuurlijk het internet (twitter en facebook) maar weer eens opgezocht en de zakelijke directeur gelijk gevraagd of hij wel weet welk niveau van service er aan kleine bedrijven geboden wordt.