LS, Beste Tweaker,
Op 20 november jl. had ik het genoegen een monteur van de KPN te ontvangen voor de installatie. Helemaal vereerd, ze hadden maar liefst 2 keer gebeld om de afspraak te bevestigen, heb ik daarvoor vrij genomen en was ik vol goede moed en met voorverwarmd koffiezetapparaat klaar voor de dingen die zouden gaan gebeuren.
De monteur kwam, bleek een aardige kerel te zijn en dronk zijn koffie zwart. Ondanks dat hij in eerste instantie een defect apparaat uit zijn privé voorraad had meegenomen wist hij met slechts een tocht naar de voor de deur geparkeerde auto, ik had een parkeerplek gereserveerd, een werkend exemplaar tevoorschijn te toveren. Na het nodige schroeven en omprikken zat er een kastje in mijn meterkast waar het grote glasvezel avontuur mee zou beginnen….. ware het niet dat er maar één lampje ging branden. Het tweede lampje deed het niet, wat volgens de monteur betekende dat ik nog geen “lijn” had (of zoiets).
U snapt het al, bellen met de werkverdeler (of zo iemand) van de KPN. Die wist van niets, iets wat vaker voorkomt bij grote organisaties waar men graag verantwoordelijkheid ontduikt en dan is van niets weten wel een heel mooi excuus. Toen de helpdesk van Tweak maar eens gebeld… waar tot mijn verbazing de monteur dezelfde wachtrij moest doorstaan als de gemiddelde klant. Uiteindelijk kreeg de monteur Laura aan de telefoon…. die wist te vertellen dat de er nog iets niet geregeld was, of klaar gemeld of…. Verwarring nestelde zich in mijn grijze massa, ik volgde het allemaal niet meer en ik zag een eindeloos traject met obstakels mijn gewenste snelle glasvezelverbinding, mijn super strakke digitale TV en kraakheldere telefonie verhinderen. Laura wist mij nog wel te melden dat ik echt niet weer 14 dagen hoefde te wachten op de hernieuwde kennismaking met de vriendelijke KPN monteur. Dat zou geregeld worden met een spoed installatie. Dat ik speciaal vrij had genomen was jammer, excuus zelfs, maar daar kon Tweak en Laura niets aan doen. Compensatie? Eeuh, nee, daar doen wij niet aan bij Tweak.
Nu zijn we weer wat verder, ik heb 2 verschillende pakketten gekregen van Tweak, met 3 stekkerdoosjes voor een netwerk en 2 prachtige motorola 1853 settop boxen voor mijn 2 TV’s (waarvan op internet al staat vermeld dat deze niet goed zijn afgesteld en dat deze al zijn opgevolgd door de motorola 1963). Ook heeft Tweak de eerste afboeking van mijn rekening gedaan.
Maar… wat ik nog niet heb gekregen is een telefoontje van KPN of van Tweak wanneer de monteur weer komt om al dit moois aan te sluiten….
U snapt het al, mijn vragen zijn ook kort samen te vatten:
- Kan Tweak de settop boxen motorola 1853 omruilen voor de motorola 1963?
- Wanneer kan ik de monteur verwachten om al dit moois aan te sluiten?
- Aangezien ik voor de ontvangst van de monteur vrij heb moeten nemen, wat bied Tweak aan als compensatie?
- Ooh, en namens de kinderen; wanneer stuurt Tweak de beloofde Xbox? Toch wel voor dat Sinterklaas komt hopen zij….
Volledigheidshalve wil ik u nog mededelen dat deze mail ook gepubliceerd wordt op mijn blog en op facebook, evenals uw antwoorden (of het gebrek daaraan)